La Centrul Medical Iatropolis găsim programe de gimnastica în apa – Aqua Gym – dedicate copiilor și adulților. Acestea facilitează menținerea sănătății musculare, circulatorii, cardiace și respiratorii și a unei forme fizice optime.

Centrul Medical Iatropolis dispune de o piscină încălzită și dotată cu un sistem modern de reciclare și filtrare a apei conform normelor europene și prevazută cu cascade pentru masaj cervical .Calitatea aerului este asigurata de o instalație de climatizare ,purificare automată și dezumidificare. Piscina va fi folosită pentru înot terapeutic și pentru lecții de înot pentru copii și adulți.

CENTRUL   MEDICAL  IATROPOLIS  oferă pentru:

Copii – aqua junior – lecții de înot pentru începători și avansați
Adulți – aqua senior  – înot de întreținere a sănătății, gimnastică medicală, saună cu sare de Hymalaia

ECHIPAMENT NECESAR ACCESULUI LA BAZIN

  • Costum de înot / slip
  • Cască de înot
  • Slapi de bazin antiderapanti
  • Ochelari inot
  • Prosop/halat de baie
  • Săpun/gel de duș și șampon

Colaboreaza cu noi punandu-ti casca, facand un dus complet inainte de a intra in apa, si invitand si pe ceilalti sa va urmeze exemplul, pentru a putea înota intr-o piscina curata.

INSTRUCTORI  INOT

  • Măntaluță Alin – Profesor  Educatie Fizică si Sport
  • Timofte Bogdan – Kinetoterapeut
  • Florea Alexandru– Profesor  Educatie Fizică si Sport

TARIFE Copii*
Abonament 4 ședințe =150 Ron  (valabil 30 zile calendaristice din momentul achitării)
*pentru cursul de înot vârsta minimă este de 4 ani.

Înotul – Sănătate prin mișcare!

Orele de înot asigură un start foarte bun in viața tuturor copiilor. Această activitate accelerează dinamica evoluției fiecărui copil. Avantajul în cazul practicării înotului constă în solicitarea moderată fără riscuri asupra tuturor mușchilor, oaselor, ligamentelor si a tendoanelor. Are efecte stimulatoare asupra creșterii și dezvoltării fizice stimuland capacitatea de concentrare și imunitatea. Fluiditatea și finețea exercițiilor în apă au influență asupra calității somnului, care urmează în urma practicării înotului. In plus, copiii care practică această activitate pe termen lung capătă mai multă încredere în propriile forțe și sunt mult mai independenți.

Înotul este recomandat atat persoanelor cu afecțiuni locomotorii care se pretează recuperării în apă cât și persoanelor sănătoase. Inotul este un sport foarte potrivit pentru copii, care antreneaza toți mușchii și care faciliteaza dezvoltarea armonioasă a corpului. Vârsta ideală pentru a da copilul la înot este, conform Academiei Americane de Pediatrie, de 4 ani. Aceștia din urma sunt prea mici pentru a-și coordona mișcările, astfel încat să înoate corect. Acest lucru nu inseamnă că este interzis înotul la copiii sub 5 ani. Dimpotrivă, aceștia se familiarizează cu apă, pentru a evită frica de ea in viitor.

Contribuie la menținerea sănătății!

  • Înotul menține sănătatea fizică și mentală;
  • Înotul este un sport complex, recomandat tuturor de la mic la mare. Considerat ca fiind un sport nobil ce îți aduce multe avantaje printre care și un corp zvelt, armonios dezvoltat și sănătos;
  • În mediul acvatic se pun în mișcare mușchii și articulațiile fără a-ți supune sistemul osos și articulațiile la șocuri dure, așa cum o fac alte sporturi;
  • Faci multă mișcare cu un minim de efort.

În mod concret, inotul are beneficii incontestabile în urmatoarele afecțiuni:

  • obezitate, imersia în apă reduce impactul greutății corporale cu pana la 90%;
  • se obține o creștere armonioasă ,echilibrată a copilului ,o buna coordonare a mișcărilor.

Piscina este unul din locurile perfecte pentru a scăpa de durerile musculare, articulare sau dacă te confrunți cu surplusul de kilograme. Tonusul tău muscular îți va mulțumi pentru activitatea plăcută la care îl incluzi, mai ales că s-a ajuns la concluzia că înotul este mai benefic și mai eficient decât o oră de jogging.

Uită de colesterol

  • datorită efortului aerobic, înotul te poate ajuta să ții sub control colesterolul. Un studiu recent a scos la iveală că persoanele în vârstă care înoată cu regularitate aveau vasele de sânge la fel de elastice ca ale tinerilor;
  • tratarea si prevenirea unor afecțiuni cardiace, riscul bolilor coronariene se reduce cu 35%, în cazul unor exerciții desfășurate în bazinul de inot, timp de 30 de minute;
  • astm bronșic, prin creșterea capacității pulmonare;
  • afecțiuni ale coloanei vertebrale (scolioze, lordoze, cifoze, hernie de disc), prin exerciții specifice, în apă, în funcție de tipul afecțiunii, urmărindu-se creșterea tonusului diferitelor grupe musculare, pentru corectarea defectului;

Înotul reprezintă un tratament antihipertensiv natural. Efectul benefic al inotului asupra aparatului cardiovascular este dovedit de studii riguroase. Cercetătorii au demonstrat că inotul practicat cu regularitate permite menținerea tensiunii arteriale in limite normale.

  • eliberează endorfine, ceea ce înseamnă că vei reduce nivelul de stres din organism oferind o stare generală de relaxare;
  • autism, depresie, anxietate. In aceste cazuri, o terapie de durata, consecventă fiind foarte împortantă.

Dezvoltare emoțională

Copilaria este vârsta în care se formează conduitele importante adaptative și se pun bazele personalității. Practicarea inotului în această perioada a vieții contribuie consistent la dezvoltarea unei serii de aptitudini: sociabilitatea, insușirea regulilor, formarea imaginii de sine, adaptarea la cerințele școlare, socializarea afectivă, integrarea socială-școlară, competiția; dezvoltarea conștiinței de sine, a identității proprii (prin imagine corporala, independentă). Copilul care practică înot experimentează o gamă largă de emoții și trăiri – de la bucurie, teamă, plăcerea de a înota-, care țin foarte mult și de dorința sa de a face acest sport și de relația de comunicare pe care o dezvoltă cu antrenorul și cu mediul principal – apa.

Beneficiile înotului

  • creștste rezistența cardio-pulmonara;
  • stimulează circulația sangvină;
  • contribuie la menținerea unei tensiuni arteriale stabile;
  • reduce riscul bolilor cardiovasculare;
  • dezvoltă majoritatea grupelor musculare (mai mult de doua treimi din întreaga suprafață musculară);
  • întărește ligamentele articulare, prevenind posibilele leziuni;
  • îmbunătățește postura corporală;
  • dezvolta flexibilitatea;
  • genereaza stări de bine, pozitive;
  • ajută la îmbunătățirea stărilor de anxietate și ameliorează simptomele de depresie;
  • relaxează mușchii dupa stresul unei zile obositoare;
  • stimulează creșterea și dezvoltarea fizică si psihică;
  • imbunatățește dezvoltarea psihomotorie fiind indicat in: • afecţiuni musculare, articulare • afecţiuni reumatismale • afecţiuni post-traumatice • artroze şi preartoze (artroza genunchiului, şoldului, umărului, cotului, mâinilor) în fază inactivă;afecţiuni neurologie periferice • osteoporoze; • spondiloze (cervicală, dorsală, lombară) în forme simple, fără complicaţii neurologice; nevralgii lombosciatice; • afecțiuni ale coloanei vertebrale :cifoze, scolioze • afecțiuni ale genunciului: gonartroze, genu varrum, gen valg, luxații, entorse • hipotonii, pareze, hemipareze • sechele funcționale după fracturi • afecțiuni ale labei piciorului: talus valgus • recuperarea sportivilor care au suferit traumatisme ortopedice – entorse, luxații, elongații.